Adwords features
Alle Adwords pakketten zijn full featured. Dit betekent dat er altijd gebruik wordt gemaakt van alle mogelijkheden die Adwords te bieden heeft, zelfs in het meest betaalbare pakket.
Netwerken
- Zoeknetwerk
- Display netwerk
- Google Shopping
- YouTube
- Google Play
- AdMob
- En alle toekomstige netwerken
Features
- Conversietracking
- App-promotie / In-app advertising
- Remarketing
- Deeplinking
- Real-time advertentie-aanpassingen
- Geo targeting
- Taal targeting
- Device targeting
- Advertentie extenties (sitelinks, highlight, adres, telefoonnummer etc.)
- Geavanceerde biedstrategieën
- Advertentieplanning
- Dynamic Keyword Insertion
- En meer. Alles.
Integraties
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Google Merchant Center
Daarnaast bieden wij extra's:
- Call tracking: krijg inzicht in de conversies van telefoongesprekken (meer info).
- Dynamische zoekwoordencampagnes: volledige geautomatiseerd 10.000den relevante advertenties / zoekwoorden bouwen en up-to-date houden.
- (Custom) dashboarding over alle gewenste kanalen.
- On-site A/B testing: continue A/B testen en doorontwikkelen van landingspagina's. Hiervoor worden tools gebruikt als Visual Website Optimizer en Mouseflow (beide inbegrepen). Dit geeft zowel jou als ons inzicht in waar optimalisaties benodigd zijn, we kijken dus beduidend verder dan de Adwords-campage alleen.
Voor Webshops / eCommerce
Als je een webshop hebt is je hoofddoel verkopen. Met name Adwords is voor jou zeer geschikt, want je bereikt -mits goed getarget-, relevante gebruikers die allemaal potentieel iets bij je willen kopen. Ook Facebook biedt met dynamische retargeting goede mogelijkheden.
Alle bovenstaande marketing pakketten zijn volledig specifiek in te richten voor webshops, daarbij zijn er 3 features specifiek interessant:
- Google Shopping
- Google Dynamische Remarketing
- Facebook Dynamische Retargeting
Inclusief in alle pakketten!
Google Shopping
Google Shopping is hot. Hierbij wordt naast tekst, ook de afbeelding en prijs van jouw product vertoond. Een goede manier om niet alleen je conversies, maar ook je naamsbekenheid te verhogen. Google Shopping campagnes werken op basis van een productfeed en hebben dus geen zoekwoorden, wat zo z'n voordelen heeft. Voor een aantal van onze klanten komt 80%+ van de online omzet uit Google Shopping!
Voordelen Google Shopping campagne
- Hoge kwaliteit webtraffic - shoppings ads worden alleen vertoond bij longtail zoekopdrachten (zoektermen met veel woorden), deze zijn over het algemeen erg relevant
- Verhoogde Brand Awareness - doordat je advertentie zichtbaar is met afbeelding, prijs en winkelnaam, valt je merknaam extra op
- Je hebt je eigen winkel op google.nl/shopping - wauw!
- Eenvoudig sturen op conversies - we maken gebruik van technologie om voor elk individueel product perfect te kunnen sturen op conversies. Streepje voor!
En stel nu dat je (veel) bezoekers in je webshop hebt, maar dat je het aantal verkopen wilt verhogen (wie wilt dit niet?). Dan is Dynamische Retargeting via Adwords een goede oplossing.
Google Dynamische Remarketing
Met Retargeting (door Google ook wel 'Remarketing' genoemd) is het mogelijk webshop-bezoekers die niets hebben gekocht op een later moment alsnog te overtuigen van een aankoop. Dit gebeurt door deze 'afhakers' een banner van jouw webshop te laten zien op websites binnen het Google Display Netwerk (deze bevat miljoenen sites, waaronder hoge kwaliteit sites als funda.nl, nu.nl, maar ook vele sites in jouw niche).
Voor webshops is bovendien Dynamische Retargeting mogelijk. Hierbij wordt de banner automatisch gepersonaliseerd voor de gebruiker. Hierbij ziet een gebruiker exact die producten die eerder in jouw webshop zijn bekeken. Een bewezen methode om verkopen (sterk) te verhogen. Meer info over dynamische retargeting.
Facebook Dynamische Retargeting
Sinds kort is het ook binnen Facebook mogelijk om dynamisch te retargeten. Het principe is hetzelfde: iemand bekijkt op jouw webshop een product. Wanneer deze persoon een uur later Facebook bezoekt, kan hier jouw product worden getoond. De resultaten zijn voor een aantal van onze klanten zelfs beter dan via Google.
Waarom uitbesteden?
Hoewel het basisconcept van 'pay-per-click' adverteren, zoals Google Ads, Facebook en Twitter, eenvoudig is (bieden op zoekwoorden/doelgroepen/thema's die voor jou relevant zijn), is alles erom heen door de jaren heen steeds complexer geworden en continue aan verandering onderhevig:
- Continue veel nieuwe functionaliteiten
- Geavanceerde biedstrategieën en targetingsmogelijkheden
- Rol van Search Engine Advertising in het complete medialandschap (waaronder de integratie met SEO, maar ook met Facebook, Twitter etc.)
- Toename van (kennis & budgetten bij de) concurrentie
Daarbij ontbreekt het bedrijven vaak aan tijd en kennis om continue relevante optimalisaties uit te voeren. Het uitbesteden van management/optimalisatie is een oplossing. Hierbij wordt al het werk voor de optimalisatie en doorontwikkeling van het advertentie-account uitgevoerd door een specialist. Samen worden doelstellingen bepaald en er wordt vervolgens on-going alles aan gedaan om deze te behalen. Hoewel je zelf geen tijd meer kwijt bent aan het managen van het Adwords account, blijf je door frequent contact en maandelijkse rapportages toch volledig op de hoogte van voortgang.
Lees hier meer over onze werkwijze bij Google Ads management of bekijk meer over ons internet marketing bureau.
Waarom Google Ads uitbesteden aan Remko?
Gemiddelde beoordeling: 5/5 (5 beoordelingen)
Geïntegreerde Marketing
Een succesvol merk worden en blijven vereist een holistische Inbound Marketing-aanpak die zich richt op de lange termijn. Middelen als zoekmachinemarketing en social media lijken misschien snel vanzelfsprekend maar zijn alleen volledig effectief met een goede strategie en wanneer ze optimaal worden geïntegreerd.