Google Tag Manager

Tot voor kort was tag management een technische aangelegenheid waarbij marketeers hoofdzakelijk aan het wachten waren op de (trage) implementatie door de IT-afdeling.. Met de komst van Google Tag Manager is dat voorgoed voorbij. Een slimme manier om tags te managen (en gebruikersgedrag te meten). 

Wat is Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) is op de eerste plaats een (slimme) verzamelbak van tags. Denk aan tags voor Google Analytics, conversie tracking, retargeting, user behaviour tracking etc. Tags die onmisbaar zijn voor elke marketing-afdeling. Het grote voordeel is dat GTM een gebruiksvriendelijke interface biedt waarin direct tags kunnen worden toegevoegd. Je hoeft dus niet meer op je IT-afdeling te wachten.

Maar GTM biedt veel meer. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk Google Analytics gebeurtenissen te tracken en direct te registreren. Een onmisbare tool voor marketing-afdelingen. Wanneer Google Tag Manager samen wordt ingezet met Universal Analytics (Google Analytics) is vrijwel alles mogelijk.

Maar eenvoudig is het niet altijd. GTM vergt op z'n minst een technische Internet-basiskennis en flinke online marketing ervaring. Neem daarom contact met me op voor ondersteuning bij de inzet van Google Tag Manager. Ik heb inmiddels zeer veel ervaring met Google Tag Manager en heb onder andere deze uitgebreide handleiding voor Dynamische remarketing met Google Tag Manager geschreven.

Dienstverlening

Meer weten? Neem contact op.

030 - 227 03 93
06 - 12 59 56 47
info@remkovanderzwaag.nl
Hamburgerstraat 1
3512NN Utrecht