Je kent het wel: er heeft een conversie plaats gevonden en je wilt dit meten. Wat doe je dan? Grote kans dat je naar de 'bedankt-URL' kijkt. Oftewel de URL waarop het bedanktbericht getoond wordt. Dit mag je nooit meer doen. In dit artikel leggen we kort uit waarom. Waarschuwing: het antwoord is belachelijk simpel....

Niemand wordt blij van een lange laadtijd. Zeker vlugge Japie niet. Gelukkig zit Google nooit stil. Dat blijkt maar weer uit de nieuwe vereiste voor alle Google Ads-accounts. Per 30 oktober 2018 is Parallelle tracking een vereiste voor alle Google Ads-accounts die gebruik maken van HTTPS. Volgens Google leidt dit tot verbeterde advertentieprestaties en meer conversies aangezien de website sneller laadt....

Er is heel veel gezegd en geschreven over AVG/GDPR. Dat gaan wij dus zeker níet uitgebreid doen. Wél laten we graag zien hoe wij het voor onze klanten implementeren. We gaan er in deze blog vanuit dat we werken met de volgende tools: Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook/AdWords, Mailchimp en Mouseflow/Hotjar....

GDPR (General Data Protection Regulation) is dichtbij. Op 28 mei treedt deze wet in werking. Wordt overigens ook AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) genoemd, mocht je in verwarring zijn....

Barteljaap zoekt een koelkast

Het meten van conversies in Google AdWords kan worden gerealiseerd aan de hand van de ‘native’ AdWords conversion-tag (inmiddels gtag.js) of middels het opzetten van Doelen in Google Analytics. Deze Doelen kunnen vervolgens als conversie worden geïmporteerd in AdWords. Veel adverteerders en bureaus kiezen voor dit laatste. Dit zal er echter voor zorgen dat je (onterecht?) minder conversies meet in AdWords. Hoe kan dit? De 3 hoofdredenen lees je in dit artikel....