Er is heel veel gezegd en geschreven over AVG/GDPR. Dat gaan wij dus zeker níet uitgebreid doen. Wél laten we graag zien hoe wij het voor onze klanten implementeren. We gaan er in deze blog vanuit dat we werken met de volgende tools: Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook/AdWords, Mailchimp en Mouseflow/Hotjar....

GDPR (General Data Protection Regulation) is dichtbij. Op 28 mei treedt deze wet in werking. Wordt overigens ook AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) genoemd, mocht je in verwarring zijn....

Barteljaap zoekt een koelkast

Het meten van conversies in Google AdWords kan worden gerealiseerd aan de hand van de ‘native’ AdWords conversion-tag (inmiddels gtag.js) of middels het opzetten van Doelen in Google Analytics. Deze Doelen kunnen vervolgens als conversie worden geïmporteerd in AdWords. Veel adverteerders en bureaus kiezen voor dit laatste. Dit zal er echter voor zorgen dat je (onterecht?) minder conversies meet in AdWords. Hoe kan dit? De 3 hoofdredenen lees je in dit artikel....

De Conversion Linker in Google Tag Manager is een oplossing voor een groot probleem voor adverteerders: zonder de Conversion Linker zullen veel AdWords-conversies niet meer gemeten worden en functioneren je remarketing-campagnes niet goed meer. Klinkt raar; hoe zit dat dan en hoe lossen we dat op?...

Facebook doelgroeptargeting op de -schop-

Facebook: “We hebben meer dan 3 miljoen termen die als targetingoptie opgegeven konden worden verwijderd. Deze termen waren afkomstig van zelfgemaakte profielvelden met betrekking tot school, studie, vakgebied, werkgever en functienaam.” ...