Specialist Cookie-implementaties met Google Tag Manager
NU LIVE: cookiebot-implementaties (en GA4/GTM-implementaties) voor Waterbear, een heel tof videoplatform toegewijd aan de toekomst van onze planeet. Met de nieuwe Consent Mode van Google!
Cookie-implementaties kunnen aardig complex zijn, zelfs als je gebruik maakt van Google Tag Manager. Maar het is een hot topic en ik word er veel voor gevraagd (oa door Pricewise, Savvii, A-Meubel, Kader kwaliteitszorg). Er zijn aardig wat vragen te stellen rondom de cookiemelding:
- Heb je überhaupt een cookiemelding nodig voor Google Analytics?
- Hoe blijf je zoveel mogelijk data verzamelen, hoe maak je de impact zo laag mogelijk?
- Wat mag wel en wat mag niet?
- Wanneer vuur je welke scripts?
- Welke implementatie is voor jou het beste?
In veel gevallen is een cookiemelding inderdaad nodig en is de beste, mooiste en meest schaalbare manier om dit te regelen via Google Tag Manager. Lang lang lang geleden heb ik eens instructies geschreven voor het implementeren van een custom cookie-melding in Google Tag Manager. Inmiddels is dat flink gedateerd, want zelf lopen klooien in GTM met de kern-cookiefunctionaliteit is echt niet meer nodig. Daarvoor hebben we oplossingen als Cookiebot, die volledig integreren met Google Tag Manager.
Dus; als je een vraagstuk hebt rondom de implementatie van de cookiemelding en marketingscripts (tags), laat het me weten!