SEO werkwijze
Om te beginnen: omdat geen enkel online merk hetzelfde is, lever ik altijd SEO-maatwerk. Aanbevelingen, rapportages etc. worden naar wens aangepast. Maar 1 ding hebben al mijn SEO-trajecten gemeen: het begint met een strategisch plan. Hierin wordt verder gekeken dan de website alleen; in het huidige SEO-landschap is je gehele merk belangrijk. In dit plan worden verschillende baselines vastgesteld waaraan alle komende progressie wordt gemeten. Met behulp van (enterprise) tools wordt in kaart gebracht hoe jouw merk er op dit moment voor staat. En vooral: wat er kan worden verbeterd.
Op basis van de strategie worden analyses uitgevoerd op de 3 SEO-pijlers: Techniek, Content & Authoriteit. Integratie staat hierbij voorop. Voorbeelden van analyses:
- Site Audit (techniek, structuur, content)
- Zoekwoordonderzoek
- Populariteit Analyse (social, externe links)
De SEO-werkzaamheden kunnen op drie manieren worden uitgevoerd:
- Eenmalig
- Eenmalig met monitoring en bijsturing
- Structureel
Voor de meeste trajecten is het beste scenario om eenmalig optimalisaties door te voeren, vervolgens een periode te monitoren en bij te sturen en deze cyclus te herhalen, bijvoorbeeld eens per jaar. Grote websites/merken kunnen baat hebben bij een structureel traject, waarbij continue maandelijks wordt geoptimaliseerd.
kies een seo pakket (of neem contact op)