13 februari 2014
Google Shopping campagnes uitgerold
Vandaag zijn de Google Shopping Campagnes uitgerold. Dit werkt nog steeds (zoals de eerdere Google Shopping implementatie) op basis van een Google Merchant account, maar biedt krachtigere mogelijkheden om de shopping campagne te beheren, in te delen en optimaliseren.
Voordelen van de nieuwe Shopping Campagnes
- Retailgeoriënteerd campagnebeheer: u kunt rechtstreeks in AdWords door uw productvoorraad bladeren en productgroepen maken voor de artikelen waarop u wilt bieden. Als u bijvoorbeeld damesschoenen verkoopt, kunt u alle typen schoenen weergeven in uw datafeed en campagnes maken voor de typen schoenen die u wilt promoten.
- Krachtige rapportage: u kunt op elk gewenst detailniveau zien hoe uw producten presteren. U kunt bijvoorbeeld zien hoeveel klikken een bepaald merk schoenen met hoge hakken genereert door de weergave van uw producten te filteren. U hoeft geen nieuwe productgroepen te maken.
- Concurrentiegegevens en geavanceerde optimalisatie: gebruik benchmarkgegevens om inzicht te verkrijgen in uw concurrentielandschap. Identificeer groeimogelijkheden aan de hand van gegevens over het vertoningspercentage en via de tool Bodsimulator (binnenkort beschikbaar). U kunt bijvoorbeeld zien hoe de advertenties van andere adverteerders voor soortgelijke schoenen met hoge hakken presteren en uw bod aanpassen om concurrerend te blijven (deze gegevens worden verzameld en uitgemiddeld, zodat alle prestatiegegevens anoniem zijn).
Meer info in Google Help
De Google Shopping campagnes maken standaard onderdeel uit van vrijwel alle Google Adwords pakketten (binnen 1 week live, geen contracten en nog veel meer voordelen).