Universal Analytics uit Beta

Universal Analytics is uit beta. Er is dus geen enkele reden meer om niet over te stappen en ik wil iedereen adviseren dit te gaan doen. Het belangrijkste voordeel van Universal Analytics tov de Klassieke Google Analytics is de mogelijkheid om cross-device te meten. Iemand die op z'n Desktop op je site browst maar op z'n iPad iets uit je Webshop koopt, kan op die manier als een unieke bezoekers worden gedefineerd (zie ook User ID)....

Vandaag zijn de Google Shopping Campagnes uitgerold. Dit werkt nog steeds (zoals de eerdere Google Shopping implementatie) op basis van een Google Merchant account, maar biedt krachtigere mogelijkheden om de shopping campagne te beheren, in te delen en optimaliseren....

ROAS = Return On Advertising Spend. Een performance indicator met een groot, maar door velen onbenut potentieel. 1 cijfer dat meer zegt dan welke metric dan ook binnen bijvoorbeeld een Adwords-campagne. Maar in z'n eentje is zelfs ROAS niet zaligmakend. Een kort artikel over wat ROAS is, wat je er mee kunt en waar je voor moet oppassen....