Barteljaap zoekt een koelkast

Het meten van conversies in Google AdWords kan worden gerealiseerd aan de hand van de ‘native’ AdWords conversion-tag (inmiddels gtag.js) of middels het opzetten van Doelen in Google Analytics. Deze Doelen kunnen vervolgens als conversie worden geïmporteerd in AdWords. Veel adverteerders en bureaus kiezen voor dit laatste. Dit zal er echter voor zorgen dat je (onterecht?) minder conversies meet in AdWords. Hoe kan dit? De 3 hoofdredenen lees je in dit artikel....

De Conversion Linker in Google Tag Manager is een oplossing voor een groot probleem voor adverteerders: zonder de Conversion Linker zullen veel AdWords-conversies niet meer gemeten worden en functioneren je remarketing-campagnes niet goed meer. Klinkt raar; hoe zit dat dan en hoe lossen we dat op?...

Facebook doelgroeptargeting op de -schop-

Facebook: “We hebben meer dan 3 miljoen termen die als targetingoptie opgegeven konden worden verwijderd. Deze termen waren afkomstig van zelfgemaakte profielvelden met betrekking tot school, studie, vakgebied, werkgever en functienaam.” ...

Google Adwords-dagbudgetten gaan wijzigen

Google heeft per vandaag (5 oktober 2017) een aanpassing doorgevoerd in de manier waarop dagbudgetten besteed gaan worden. Voorheen werden je advertenties simpelweg niet meer vertoond wanneer het dagbudget was verbruikt (met een marge van 20%), maar vanaf nu kunnen campagnes tot twee keer het gemiddelde dagbudget uitgeven, dus 200%. Google doet dit wanneer het verwacht meer "verkeer van hoge kwaliteit" (aldus het altijd vage Google) te kunnen genereren....

Hoe voeg je in Google Tag Manager een Bing custom conversietag toe met conversiewaarde? Het is niet moeilijk, maar wel wat lastig te achterhalen in de Bing documentatie. Een simpele handleiding....