De Conversion Linker in Google Tag Manager is een oplossing voor een groot probleem voor adverteerders: zonder de Conversion Linker zullen veel AdWords-conversies niet meer gemeten worden en functioneren je remarketing-campagnes niet goed meer. Klinkt raar; hoe zit dat dan en hoe lossen we dat op?...

Facebook doelgroeptargeting op de -schop-

Facebook: “We hebben meer dan 3 miljoen termen die als targetingoptie opgegeven konden worden verwijderd. Deze termen waren afkomstig van zelfgemaakte profielvelden met betrekking tot school, studie, vakgebied, werkgever en functienaam.” ...

Google Adwords-dagbudgetten gaan wijzigen

Google heeft per vandaag (5 oktober 2017) een aanpassing doorgevoerd in de manier waarop dagbudgetten besteed gaan worden. Voorheen werden je advertenties simpelweg niet meer vertoond wanneer het dagbudget was verbruikt (met een marge van 20%), maar vanaf nu kunnen campagnes tot twee keer het gemiddelde dagbudget uitgeven, dus 200%. Google doet dit wanneer het verwacht meer "verkeer van hoge kwaliteit" (aldus het altijd vage Google) te kunnen genereren....

Hoe voeg je in Google Tag Manager een Bing custom conversietag toe met conversiewaarde? Het is niet moeilijk, maar wel wat lastig te achterhalen in de Bing documentatie. Een simpele handleiding....

Cookiemeldingen kunnen een pain-in-the-ass zijn om op te zetten, te regelen met developers enzovoorts. Ik heb samen met pdds een simpele manier ontwikkeld om een cookiemelding te weergeven met behulp van Google Tag Manager en 'tracking cookies' pas te plaatsen na (impliciet) akkoord. Uiteraard is deze 100% compliant aan de huidige wetgeving (anno 2017) en is geen noemenswaardige belasting voor website performance/snelheid. Meteen uitproberen? Download hier alle benodigde Tags, Triggers en Variabelen in een Google Tag Manager import-bestand....