Cookiemeldingen kunnen een pain-in-the-ass zijn om op te zetten, te regelen met developers enzovoorts. Ik heb samen met pdds een simpele manier ontwikkeld om een cookiemelding te weergeven met behulp van Google Tag Manager en 'tracking cookies' pas te plaatsen na (impliciet) akkoord. Uiteraard is deze 100% compliant aan de huidige wetgeving (anno 2017) en is geen noemenswaardige belasting voor website performance/snelheid. Meteen uitproberen? Download hier alle benodigde Tags, Triggers en Variabelen in een Google Tag Manager import-bestand....

Google Tag Manager import container

Most of my readers know I've been using Google Tag Manager since the day it was launched, I think it was literally the first day. I've published some articles in Dutch in the past, most of them very practical (see all my Google Tag Manager articles). I now intend to publish a small series on Google Tag Manager topics in English, mostly because I'm getting a lot of questions. I like to be practical, so most of what I'll publish is going to be pretty hands-on. However there are also some more strategical choices I'd like to discuss....

We've builld an Adwords script to report on Budget vs Spend some while ago (you can find the old version here, in Dutch). Goal was (and is) to gain insight in Ad Spend throughout a month for one or multiple acocunts, when compared to a budget (goal). I've received a tremendous amount of feedback on this script (some of which in the comments, which for some reason I don't get notified about, so sorry about the delay). I was suprised by some people translating the original blogpost and using the script succesfully, in other words there was quite some feedback from abroad. So I decided to write this little update in English....

Enige tijd geleden heb ik wat tips gegeven voor must-have Google Tag Manager tags. Ook voor mijzelf handig om op terug te vallen :-) Tegenwoordig is het mogelijk om volledige containers te importeren in een nieuwe container. Daarom bij deze: een handig importbestand om mijn must-have tags in 1 klap te importeren. 10 tags in 1 minuut!...

Call Tracking voor Adwords

Het is vanaf nu voor al onze bestaande en nieuwe klanten mogelijk om telefoongesprekken te meten als conversie in Google Analytics en Google Adwords. Dit maakt het conversieplaatje (eindelijk) compleet en geeft een beter beeld van hoeveel toegevoegde waarde een campagne écht heeft. We doen dit met speciale technologie voor Call Tracking; via Google zelf is dit (nog) niet beschikbaar....